szkolenia z joomla, wordpress i drupal

Źródła ruchu na stronie

15 września 2010 | Optymalizacja SEO,Reklama,aPorady

Ruch na naszej stronie jest generowany przez:

  • organic – czyli organiczny, wyniki naturalnego wyszukiwania w wyszukiwarkach takich jak google, bing etc.
  • direct – bezpośrednie wejścia na naszą stronę. Przykładowo ktoś zobaczył reklamę na bilboardzie zapamiętał adres i wpisał go w pasek adresu.
  • refferal- przekierowanie z innej strony w internecie.
  • cpc- pojawia się podczas prowadzania kampanii z użyciem google AdWords

Dzięki statystyką Google Analytics można zbadać który ruch jest bardziej wartościowy. Współczynniki które decydują o jakości ruchu na naszych stronach

  • Współczynnik odrzucenia – czyli ile osób wyszło z naszej strony przeglądając daną stronę
  • Średni czas spędzony na stronie- czy użytkownik czyta co tam jest napisane. Czy wchodzi i od razu ucieka.
  • Ilość odwiedzonych stron – czy użytkownik interesuje się pozostałą treścią strony

Najlepsze jest case study więc proszę przyjrzeć się następującym statystyką.

Z tych danych wynika, że:

  • Wyniki organiczne tworzą największy ruch na stronie – nie powinno to być zaskoczeniem
  • Najbardziej wartościowy ruch jest dzięki przekierowaniu ze strony, która znajduje się pod numerem 10 (użytkownicy przeglądali najwięcej stron, oraz najniższy współczynnik odrzuceń)
  • Użytkownicy którzy przyszli przez reklamę AdWord czyli CPC nie byli za bardzo zainteresowani naszą stroną. Aż 81% osób wyszło z naszej strony!

A co zrobić z takimi danymi, chyba wiesz sam najlepiej.

Losowe artykuły


Leave a Reply