szkolenia z joomla, wordpress i drupal

Mailing- co warto testować

20 września 2010 | Reklama,aPorady

Jeżeli miałbym wymienić dwa grzechy główne mass mailingu to z pewnością były by to:

  • Nie sprawdzenie treści przed wysłaniem
  • Nie testowania różnych nagłówków, tekstów, tematów etc.

Jeżeli chodzi o pierwszy punkt, to okazuje się, że nie każdy sprawdza treść maila przed wysłaniem to tysięcy użytkowników. A co się stanie jak z błędem puścimy mailing do kilkuset tysięcy osób? Błędy są różne pisałem o nich w najczęstszych błędach przy mass mialingu. Więc sprawa powinna być jasna.

Brak testów skuteczności to drugi podstawowy grzech. Nie wyobrażam sobie, puszczenia mailingu do kilkuset osób bez sprawdzenia, który e-mail ma najwyższą skuteczność. Co ma wpływ na to czy użytkownik przeczyta maila

Nagłówek OD: jeżeli pojawi się tam np od; Automat strony jakieś tam, to możemy mieć pewność, że mało kto to odczyta. Drugą sprawą jest, że większość systemów do mailingu jest angielsko języcznych więc w polu OD czasem pojawia się Administrator. Według moich doświadczeń lepiej wpisać IMIĘ i NAZWISKO gdyż takie mail będzie częściej czytany. 

Temat temat to najważniejsza rzecz. Bez dobrego tematu nie ma sukcesu. Jest to pierwsza, rzecz na którą spogląda użytkownik. Po mojej praktyce stwierdzam, że nie wiadomo jaka jest oferta super, jaka jej treść bez tematu współczynnik czytania będzie marny. Zamiast używać tematów w stylu:

    • Oferta
    • Last minute (kiedyś skuteczny, dziś się chyba przejadł)
    • Zapytanie
    • Nasza oferta
    • Najniższe ceny
    • Tylko 1 gr jakiś produkt
    • Tylko do końca tygodnia

lepiej użyć zachęcające nagłówki jak:

    • Dlaczego większość osób wybiera produkty XYZ
    • Jak ustrzec się …..
    • W jaki sposób w 10 dni zyskałem
    • Czy znasz 3 powody dla których ludzie wybierają XYZ
    • Nasze ceny szokują konkurencję
    • To co wdrożyliśmy podniosło obroty firmom o 10%

Powyżej są przedstawione tylko przykłady nagłówków. Który jest najskuteczniejszy? Wszystko zależy od branży, grupy docelowej, etc pozostaje testowanie. Przy tworzeniu mailingu 70% czasy poświęć na pisanie tematy a 30% na tworzenie jego treści.

Treść – Spraw by treść, była „żywa”. Pamiętaj, że każdy mail ma powodować jakąś akcję. Co może być akcją: np odwiedziny sklepu internetowego, zapytanie ofertowe, wizyta strony, telefon, zakup abonamentu.

Podczas jednej z kampanii reklamowej sprawdziłem co ma większą skuteczność. Czy treść w stylu:

Chcesz ofertę kliknij tutaj

czy

Chcesz ofertę to prześlij do nas maila o treści TAK

Okazało się, że mail o drugiej treści miał druzgocącą przewagę. Stało się tak ponieważ ludzie boją się że przekierujemy ich na jakąś niebezpieczną stronę, według nich bezpieczniej jest odpisać tak.

Dane które trzeba gromadzić przy każdej kampanii:

  • Ilość wysłanych maili
  • Ilość nieaktualnych maili
  • Ilość odpowiedzi/wizyt/telefonów do nas
  • Ilość przeczytanych maili (niektóre systemy nawet to potrafią zbadać)
  • Rodzaj pola: OD, TEMAT, TREŚĆ czyli testować. Każdy test warto wysłać do kilku tysięcy osób, żeby test był miarodajny.
  • Dane osób zainteresowanych

Losowe artykuły


Leave a Reply